Translate

Translate

2011. július 25., hétfő

Brokkoli gombamártással tojásos rizzsel

Az elmúlt héten a zöldséges ételek előnyt élveztek a húsosakkal szemben, ez is egy ilyen volt.
Szerintem a fűszeres gombaszósz jó kiegészítője a natúr, zöld ízű brokkolinak és a tojásos rizs is jól ment hozzá. Bár a neten azt olvastam, hogy a tojásos rizst érdemes legalább egy napos riszből készíteni, de mivel nekem olyanom nem volt, megpróbálkoztam a frissel. Hmmm... nagyon finom lett.

Hozzávalók:

1 brokkoli rózsáira szedve
200 gr gomba
fél póréhagyma
tejszín
só, bors, olaj
rizs
2 tojás

A rizst 2x annyi sós vízben felteszem főni egy serpenyőben. Forrástól számított 10 percig kicsi lángon főzöm (fedővel), majd lekapcsolom és hagyom, hogy a riszszemek teljesen megpuhuljanak.
Egy másik lábosban vizet forralok és beleteszem a rózsáira szedett brokkolit. Nem kell túl kicsire szedni. Kb. 10 percig főzöm, figyeljünk arra, hogy puha legyen, de legyen szétfőve.

A póréhagymát megtisztítom, apróra vágom és olajon megpirítom. Hozzáadom a gombát, 5 percig pirítom, majd sózom, borsozom aztán pici vízzel felöntöm és lefedem. Puhára párolom, majd egy botmixerrel pépesítem. Hozzáöntöm a tejszín, felforralom és 1-2 percig összerottyantom.

Két tojást kevés sóval összekeverek. A rizst összekeverem, majd a serpenyő szélére húzom, hogy a közepe üres legyen. Ebbe öntöm a tojást, és várok 1-2 percet, hogy süljön. Mikor elkezd szilárdulni, akkor elkezdem összekeverni a rizzsel és szépen összesütöm őket.

Tálaláskor a tojás rizs mellé szedjük a brokkoli rózsákat és leöntjük a tejszínes gombaszósszal.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése