Translate

Translate

2011. augusztus 23., kedd

Sajtos muffin zsemle helyett

A fiúk a hétvégét Londonban töltötték, s bár jólesett a csendes hétvége PiciM-mel, vártam őket haza. Vacsorára készült, s még másnapra is maradt belőle egy darab, ezt fotóztam le.
Az elkészítése nem bonyolult, bár kissé időigényesebb mint az átlagos "összekeveremésmárkészis" muffinok.

Hozzávalók:

7 g élesztő
250 ml tej
1 evőkanál olaj
350 g liszt
1/2 teáskanál só
1 teáskanál cukor
200 g krémsajt
1-2 evőkanál magkeverék (napraforgó, szezám, tökmag, ami van otthon)
5 dkg reszelt sajt

Az élesztőt a langyos, cukros tejben megfuttatom, majd hozzákeverem a lisztet, sót, olajat, krémsajtot. Én egy fakanalat használtam a művelethez. Elég lágy tésztát kaptam. Letakarva kelt 40 percet.
A muffinsütőbe papírkapszlikat tettem.
Ezután két evőkanál segítségével belepakoltam a muffinformába őket.
Továbbkelesztettem még fél órát, közben begyújtottam a sütőt. Mikor bemelegedett 180 fokra, beraktam őket és aranybarnára sütöttem kb. fél óra alatt.
6 darab lett belőle.
Középen vízszintesen kettévágva kenhető, felvágottal, zöldségekkel cifrázható az ízhatás.

Jó étvágyat!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése