Translate

Translate

2016. február 21., vasárnap

Boribon és a színek

Boribon az első olvasásra belopta magát Helka szívébe. A mesét többször is el kellett olvasnunk.
Kicsit nehezített volt a pálya, mert Petikém is itthon volt, de ő is nagyon örült a foglalkozásnak.
1. Mondókával kezdtünk:
Mackó, mackó ugorjál,
Pörögjél és forogjál,
Tapsolj egyet, ugorj ki,
Tapsolj egyet, ugorj be. :)
 
 
2. Mese:
Boribon és a 7 lufi
 
 
3. Asztali fejlesztés:
a) Színkereső:
3 Boribont nyomtattam ki, és 3 féle színű papírból vágtam ki lufikat. Kék, piros, sárga.
A Boribonokra ugyanolyan színű papírból egyszerű parti sapikat ragasztottam.
 
 
A feladat az volt, hogy a kék sapkás Boribon kezébe csak kék lufit, a piroséba pirosat, a sárgáéba sárgát adhatott Helka. Az elsőnél segítettem neki, láttam nem nagyon érti a feladatot, de a második után megértette és már ment is.
Amikor kiosztotta a lufikat, leszedtük és megcsináltuk még1x. Nagyon tetszett neki.
Mivel ő már beszél, ezért minden egyes alkalommal megismételtük együtt a színeket.
"A sárga lufi, a sárga sapkás Boribonhoz kerül." stb.
 
 
 
 
Peti (5 éves, junior infantos az iskolában) lufikat számolt. Egy kártyát húzott a kezemből, azon egy szám volt és ki kellett neki annyi lufit számolni (angolul) Boribonnak, amennyit a kártyán látott.
 
 
b) Labirintus:
Egyszerű labirintust rajzoltam és ezen kellett elvezetni először az ujjával, majd a ceruzával Boribont a lufikhoz.
A ceruzával segítettem neki. Nagyobb gyermekeknek természetesen engedjük maguk behúzni a megfelelő utat. Próbálkozzanak önállóan, akár bonyolultabb labirintussal is.
 
4. Játék:
Papírtányérból és egy darab karton dobozból "teniszütőt" készítettünk, amin a lufikat kellett egyensúlyozva a szőnyeg egyik szélétől elvinni a másikig. Nem is volt ez olyan egyszerű. :)
 
5. Kézműveskedés, kreativitás fejlesztése
 
Festés lufival:
Az interneten találtam az ötletet, a felfújt lufikkal festettünk A3-s lapra, amiből száradás után hőlégballonokat készítettünk. :)
 
 
 Köszönjük, hogy benéztél ma is, várunk vissza.
 
Pinterest táblámon pedig jobbnál jobb ötleteket gyűjtöttem össze innen-onnan, kukkantsatok be oda is:
https://www.pinterest.com/agnesmajorneper/mai-m%C3%B3ka-blog/
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése