Translate

Translate

2013. szeptember 3., kedd

Kreatív kedd - HáziManóKuckó: Őszi témák - gomba

A megszokottól eltérően még mindig élvezhetjük a kellemes időt, és így kissé nehéz ráhangolódni az őszre.
Azért lassan megpróbáljuk, és rögtön egy aranyos témára gondoltam bevezetésnek.
Ez pedig a gomba.
Szinte minden korosztálynak találunk számtalan ötletet az interneten és a kreatív könyvekben.

Én erre a kincsesládikóra bukkantam, szemezgessetek ti is belőle:

Gombák

Az én ötletem egy kicsit összetett volt, de Peti nagyon élvezte.
 
A bevezető versike most egy Bartos Erika vers lett:

GOMBA
 
Volt egy kicsi erdő,
Közepén egy gomba,
Piros, fehér pöttyös
Kalapka volt rajta.
 
Arra szállt az égen
Egy kíváncsi csóka,
Meglátta a gombát,
Meg is állt egy szóra:
 
Milyen pompás kalap!
Nem adod-e nekem?
Nem sütné a napfény
Annyira a fejem!
 
Nem adhatom oda!
Válaszolt a gomba,
De a dühös csóka
Lecsavarta róla.
 
Segíts Tölgyfa, segíts!
Kapd el azt a csókát!
Zokogott a gomba,
Lógatta az orrát.
 
Elfogta a tolvajt
Azonnal a tölgyfa,
Visszakapta nyomban
Kalapját a gomba.

A verset itt megtaláljátok és meg is hallgathatjátok. Én mondjuk sokkal lassabban, mesélősebben olvastam fel. S azért esett erre a versre a választást, mert kölcsönkaptuk ezt a kötetet és lapozgatás közben ezt is elolvastuk. :)))

Az egyik kedvenc mondóka sem maradhatott el:

Gomba, gomba, gomba,
(az öklök ütögetése)
nincsen semmi gondja.
(a kezek forgatása)
Ha az eső esik rája,
(az ujjak mozgatása)
Nagyra nő a karimája.
(karkörzés a fej felett)
Az esőt csak neveti,
(szájra mutatás)
Van kalapja, teheti.
(fej ütögetése)

Ezután kezdtünk hozzá a kézműveskedéshez. Az asztalt letakartam, Peti addig kivette a piros festéket a szekrényből (mondtam neki egyelőre csak arra lesz szükségünk), ecsetet és pici vizet hoztunk.

Egy vastagabb fehér papírt kértem, hogy fessen be pirosra.
 

Nem kapkodta el, szépen komótosan festegetett, közben mutattam neki, merre kellene még festenie, mert ott fehér foltok vannak.
 




Mikor ez készen volt, a tönkjét is gondoltam megfestjük. Befestettem a tenyerem, és rányomtam a papírra, mondtam, ez lesz a gomba szára, ő is szeretné-e kipróbálni. Hááát, nagyon nem szerette volna, úgy nézett rám, mintha elment volna az eszem... nem erőltettem, egy üres lapra azt festett, amit akart.

Száradás után, kivágtam a gomba kalapját, majd fehér vatta gombócokat ragasztott rá és végül összergasztottunk a kalapot a tönkkel.

 
 


 
 No, ilyen lett az első őszi munkánk. :))))



Megjegyzés:

A kisebbek festhetnek szivacsdarabkával is vagy egyszerűen ujjal. Festhetnek kisebb kalapokat is, hogy a lelkesedés kitartson, akár több színt is váltogathatunk: egyik piros, másik barna kalapos lehet.
A nagyobbaknak nehezítésnek megrajzolhatjuk előre a kalapot, így a vonalon belül szabad csak festeni. Nem is olyan egyszerű.
A nagyobbacskák ezenkívül kivághatják a tönköt és külön is felragaszthatják egy nagyobb lapra.

A témához kapcsolódóan pedig egy kedves dal:
 


Jó játékot kívánunk: Ági és Peti

Sok szeretettel várlak A HáziManóKuckó facebook csoportjában. Csak kattints ide: https://www.facebook.com/groups/484201874985583/

1 megjegyzés: