Translate

Translate

2013. szeptember 10., kedd

Kreatív kedd - HáziManóKuckó: Őszi témák - falevelek

Lassan beköszönt az ősz. Noha, még elég zöldek a levelek, de hűvösre fordult az idő.
A téma, amit ma hoztam egy közös beszélgetés során került elő. A hugom, aki Chicago-ban él a családjával, a múlt héten felhívott, hogy beszélgessünk egy kicsit. Megkérték, hogy vegyen részt az ottani hétvégi ovi munkájában, és úgy döntött, hogy belevág. Nagyon büszke vagyok rá! :)))
Volt egy jó kis ötlete, ami túl jó volt ahhoz, hogy csak úgy elmenjünk mellette, itthon ne csináljuk meg Petivel. :)

Nálunk ez így sikerült:

1. Mondóka:
Ismételtük a Gomba, gomba, gomba kezdetű versikét,
majd a Fújja a szél a fákat,
letöri az ágat,
reccs!

mondókát mondtuk el és mutattuk. Pontosabban én, Peti nem volt hajlandó közreműködni. Van ilyet...még mielőtt otthagyott volna, mondtam neki, hogy akkor nézzünk meg egy képet, mit lát rajta. :))

2. Beszélgetés, mese
A képet A4-es lapra nyomtattam. Nagyon szereti a baglyokat, így aztán lepuffant mellém a szőnyegre és el kezdtünk beszélgetni a képről.
"Mi van a fán?
Mi van a fa alatt?
Mi van a süni hátán?
Milyen állatok vannak a képen?
Mi van még a fákon? stb."

Elmondtam, hogy ilyenkor ősszel megsárgulnak és lehullanak a levelek. A fák téli álomra készülődnek. (Szerintem ennyi elég egy 2-3 éves gyereknek, természetesen, ha idősebb a gyermekünk, bővíthetjük az ismeretek felsorolását.)

Aztán egy picit meséltem a képről:

Egyszervolt, hol nem volt, volt egy süni, aki ősszel már türelmetlenül várta, hogy az almák lepotyogjanak a fáról.
Szomorúan csóválta a fejét, ahogy nézett az ágakra.
"Alma, alma, piros alma odafönn a fán.
Ha elérném, nem kímélném, leszakítanám.
De elérnem nincs reményem, várom, hogy a szél
azt az almát, piros almát lefújja elém.
De elérnem nincs reményem, várom, hogy a szél
azt az almát, piros almát lefújja elém."


De egyszercsak eszébe jutott egy ötlet. Visszaszaladt a kuckójába és elővette szépen szóló kis dobját. El kezdett dobolni a fa alatt:
-Tam-tam-tam-tam. (közben mutathatjuk kis dobon vagy a szőnyeget ütve)
Felnézett s várt.
Megint el kezdett dobolni:
-Tam-tam-tam-tam...
S láss csodát, az almák el kezdtek potyogni:
-Pitty-potty-pitty-potty. Pitty-potty-pitty-potty (magasabb hangon, gyorsabban, combot ütögetve).
A süni boldogan szedte össze a finom gyümölcsöket és kuckójába vonulva, jól belakmározott belőle.

(Persze, mondhatunk más mesét is. :) )

3. Fejlesztés
Ezután az asztalhoz ültünk.

1. Árnyék keresés - párosító

A feladatot itt találtam:
Leaf shadows
Ebből csak 1 oldalt csináltunk. Ha valaki nagyobbacska gyermekkel csinálja, használja mindkét oldalt.
 
Viszont ez Petinek nagyon tetszett, még kétszer magától összepárosította.

 

2. Keresd a kakukktojást!

Ezután egy nehezebb feladat következett, ezt csak nagyobbak próbálják, nálunk teljes kudarc volt. Sokkal jobban elő kell készíteni, le kell bontani lépésről-lépésre, úgyhogy majd legközelebb megismételjük kicsit másképp.

Ezt is itt, az előbb említett oldalon találtam: Leaf different

Két apró megjegyzés, sajnos hiba is van benne, mivel az első sor a legnehezebb, és általában a könnyebb felől megyünk a nehezebb felé.

 
Kezdőknél mindenképpen letakarnám a sorokat, csak egyesével húzzuk lefelé.

3. Kreatív

A nappaliban leterítettem egy terítőt, erre került egy nagyobb fehér papír.

 

 
Egy papírzacskóból vágtam ki a fa részeit, amit Petivel együtt ragasztottunk fel, majd felkerültek ugyanazok a kis kiegészítők, amik a kisebb képen.
Megkereste a kicsi baglyot és a nagy baglyot, a kicsi csigát és a nagy csigát, a kicsi sünit és a nagy sünit....és szépen feltette a kis kép alapján a nagy képre. Majd mikor mindegyiknek talált helyet, akkor következett a ragasztás.
A leveleket odaragaszthatta, ahova akarta.

Peti megkaparintotta a fényképezőgépet :)
 




 



 








 
A foglalkozás fél órás volt (épp főztem az ebédet és be volt állítva a csipogó), de ennyi most elég is volt. :)))

4. Mese
Találtam egy aranyos sünis mesét:







Jó játékot kívánunk: Ági és Peti

Sok szeretettel várlak A HáziManóKuckó facebook csoportjában. Csak kattints ide: https://www.facebook.com/groups/484201874985583/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése