Translate

Translate

2014. február 27., csütörtök

Lassan tavaszodik...

...legalábbis nagyon remélem. Próbáljuk Petivel egy kicsit becsalogatni a szobába a tavaszt, ezek születtek a legutóbbi foglalkozásunkon.

I. Mese:Bartos Erika: Bogyó és Babóca évszakos könyv első meséjét olvastuk, a Tavaszi mesét.
Bár a tulipánok még kicsit később nyílnak, nagyon jól szórakoztunk, búsultunk majd nyugtáztuk az eseményeket.

Ismeritek EZT a könyvet?

II. Kreatív:
Egy picit más sorrendben folyt most a foglalkozás mint a megszokott, mert több ragasztásos/kézműves ötletet szerettem volna megvalósítani.

Az elsőn virágokat ragasztottunk muffinpapírból és cukordara segítségével. Mondanom sem kell, hogy utána ebből repetát kért Peti, már nem a virágok részére. :)

Szükséges:
A4-es vastagabb papír
zöld színes papír vagy karton (szárnak és levélnek)
muffin papír (én kifordítottam)
tortadara vagy cukorgyöngy
folyékony ragasztó

1. A zöld papírból kivágjuk a virág szárát és levelét. Nagyobbacskák akár önállóan is megcsinálhatják, a kisebbeknek készítsük elő.
2. Felragasztjuk az A4-es lapra.
3. Tetejére ragasztjuk a muffinpapírt.
4. Belsejébe folyékony ragasztót nyomunk (a zselés/stift ebben az esetben nem igazán jó), majd beleszórjuk a cukorgyöngyöt.
5. Ha megszáradt lehet még díszíteni saját rajzzal: napocska, pillangó, egyéb bogárkák kerülhetnek még rá.


III. Asztali fejlesztés

1. Erről az oldalról nyomtattam 3 oldalt, amit megbeszéltünk majd önállóan megcsinálta Peti. Annyira rutinosan végzi már ezeket a feladatokat, hogy nem is nagyon kell már magyarázni. :))

http://www.giftofcuriosity.com/printables/download-easter-printable-pack-for-tots-and-preschoolers/
A 6. 10. és 36. oldalt.



2. Ezután egy csigabiga puzzle-t készítettünk el. Ezt korábban találtam még, most kivágtam a színes részeket és rá kellett ragasztani a megfelelő helyre.

ITT megnézhetitek.






IV. Kreatív rész
Ragasztással készítettünk még egy tavaszi fát is. Megbeszéltük, hogy kevés levelet már találhatunk a fákon és lassan nyílnak a virágok is rajtuk.

A fát nyomtattam (de rajzolni vagy barna papírból egyszerű ragasztással is elkészíthető), leveleket zöld papírból kivágjuk, a virágokat pedig selyempapír darabkákból gyúrtam golyóvá. Nagyobbacskák maguk is elkészíthetik.
Ezután felragasztottuk a fára. A kép tetszés szerint még díszíthető.


A kész képekről teszek még majd fel fotót, a játszószoba ajtaján találták meg a helyüket. :)


Jó játékot kívánunk: Ági és Peti

Sok szeretettel várlak A HáziManóKuckó facebook csoportjában. Csak kattints ide: https://www.facebook.com/groups/484201874985583/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése