Translate

Translate

2011. augusztus 5., péntek

Vegetáriánus rakott


Bár szombaton egy kis csirkemellet csempésztem az ebédünkbe, de a hétköznapokon visszatértünk a húsmentes ételekhez. Szerintem ez egy kellemes ízű egytálétel, nem bonyolult az elkészítése sem.

Hozzávalók:

1/2 póréhagyma
1-2 gerezd fokhagyma
1 padlizsán
150 ml rizs (1 pohár)
300 ml víz (2 pohár)
1 pohár tejföl
5-10 dkg reszelt sajt
piros paprika, só, bors, petrezselyem, kakkukfű

A rizst felteszem főni. Keresztbe vágom a megmosott padlizsánt és felszeletelem kb. 3-4 mm-es szeletekre. Serpenyőben olajat hevítek, és a szeletkéket mindkét oldalon megpirítom.
A póréhagymát apróra vágom, olajjal kikent tepsibe szórom. Betolom a sütőbe, ott 180 fokon kb. 15 percig sütöm.
A tejfölt fűszerezem, majd jól kikeverem. Én egy pici fokhagymás, hagymás olajat is kevertem hozzá.
Kiveszem a tepsit a sütőből, a hagymára fektettem a padlizsán szeleteket, erre jön a főtt rizs, tejföl, padlizsán, főtt rizs, tejföl, reszelt sajt. (Ez kicsi tepsi volt, a padlizsán sem volt vmi nagy, persze lehet dupla adagot készíteni, ez 2 főre pont' elég volt nekünk.)

180 fokon fél óra alatt vagy amíg a sajt szépen arany barnára sül, megsütöm.

Jó étvágyat!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése