Translate

Translate

2011. augusztus 28., vasárnap

Fehér kenyér









Bár minden héten legalább egyszer sül nálunk fehér kenyér, eddig nem is volt még recept. A héten találtam egy receptet, a helyi könyvtárból kölcsönöztem egy dvd-t, nagyon-nagyon finom. Az eredeti receptben zsemléket készítenek a tésztából, de mi kicsiM-mel egy helyes kis cipót formáztunk.



Hozzávalók:


300 ml víz


500 g liszt


5 g élesztő


5 g só


35 g puha vaj



Mindent betettem a kenyérsütőbe és elindítottam a tészta programot.
Kb. 40 perc múlva kivettem a tésztát és átgyúrtam, majd beletettem egy kiolajozott tálba, konyharuhával lefedtem. Még 40 percig kelesztettem.
Ezután formáztam, beletettem egy sütőpapírral kibélelt piteformába két helyen bevágtam a tetejét és még 40 percig kelesztettem letakarva.
Begyújtottam a sütőt 220 fokra, hőálló tálba vizet tettem a sütő aljába,
lespricceltem vízzel a kenyér tetejét, megszórtam magokkal, majd mikor betettem a kenyeret a sütőbe mérsékeltem 200-ra a hőfokot, és 40 perc alatt pirosra sütöttem.

A következő héten kipróbálom a zsemle formát is.



Megjegyzés:

kipróbáltam zsemlének, úgyis nagyon finom lett. 6 darabra vágtam, gömbölyítettem, pihentettem és úgy ment a sütőbe. Kb. 30 perc kellett, hogy szép aranybarnára süljenek.




Jó étvágyat!











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése