Translate

Translate

2012. február 7., kedd

Tönkölykifli

A január kissé érdekesen alakult az életünkben, és nagy változásokat hozott. Elsősorban az étkezésünkben, amit először kezdtünk update-tel, így teljesen elhagytuk (vagyis majdnem teljesen) a cukrot és sokkal kevesebb a fehér liszt is.
Aztán az étrend annyiban változott a hetek folyamán, hogy teljsen minimálisra szorítottuk a húsfogyasztást is, a gyerkőcöknél nem, mert arról még nem olvastam eleget, hogyan, mivel lehet kiváltani.

Beszereztem a tönkölylisztet viszont, mert PiciM imádja a kenyérféleségeket, s ezzel az egészségesebb változattal nyugtatom a lelkiismeretemet.
A múlt héten már készült egy tökmagos kenyérke, mindenkinek ízlett, de most a tegnap készített kifli receptjét szeretném veletek megosztani, ami osztatlan siker volt a család körében.
A receptet Szemirámisznál (
http://www.szemiramisz.blogspot.com/2010/06/vajas-kifli-tonkolylisztbol.html ) találtam, de csak tönkölylisztet használtam és nem főztem ki a kiflit.
Hozzávalók:
3,5 dl tej
30 dkg fehér tönkölyliszt
30 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt
10 dkg puha vaj
1 zacskó száraz élesztő
1 pici csipet (leheletnyi) cukor
2 kiskanál só*
késhegynyi aszkorbinsav
*legközelebb 2,5 kanállal próbálkozom, mert annak ellenére, hogy szinte nem volt benne cukor, édeskés lett (gondolom a liszt miatt)
Az egészet bekészítettem a kenyérsütőgépbe, dagasztotta, kelesztette.
Kiborítottam, 8 darabba vágtam, gömbölyítettem őket egyesével, majd ovális alakúra nyújtottam, és felsodortam kifliknek.
Letakartam egy darab folpackkal, erre borítottam egy konyharuhát és kelesztettem még 45 percig.
Előmelegítettem a sütőt 200 fokra, befújtam vízzel a kifliket és sütöttem őket 20-25 percig (ez változhat a sütőtől).
Mikor szép barnára megsültek, kivettem, hűltek kicsit, rácsra szedtem, és várták az éhes csapatot.
Nem is maradtak el sokáig. :)
Még másnap is finom puhák voltak.

1 megjegyzés:

  1. Nem is tudtam, hogy van blogod most szombatig:) ja de édes a kicsi a kiflivel..sztárfotó!!!! Judit

    VálaszTörlés