Translate

Translate

2012. március 22., csütörtök

Kókuszos briós

No, kezdek magamhoz térni a költözködésből, ma már befűtöttem a sütőt is. Kíváncsi voltam, hogy tudok benne péksüteményt sütni, ezzel a finoman szólva is őskori darabbal...
De végülis jól sikerült, és majdcsak összemelegedünk. :)))

Konkrét elképzelésen nem volt, esetleg kakaós csigákat csináltam volna szívesen. Limara pékségébe kukkantottam hát be. Ott viszont rátaláltam a kókuszos briósra, amit kicsit módosítottam, lévén, hogy épp tegnap csináltam kókusztejet, és a megmaradt kókusz várt sorára a hűtőben.

Hozzávalók:

130 ml kókusztej
100 ml tej
1 tojás
1 tk. vanília kivonat
450 g tönkölyliszt
25 g kókusz (ez abból volt, amiről leszűrtem a kókusztejet)
40 g nyírfacukor
40 g olvasztott margarin
fél zacskó szárított élesztő

A kenyérsütőben dagasztattam meg a tésztát, 9 részre vágtam, mikor kész lett. Sodortam, tekertem, a végét alátűrtem, majd sütőpapíros sütőlemezen pihentettem 15 percet. Azalatt bekapcsoltam a sütőt 200 fokra.

Megkentem a tetejüket cukros kókusztejjel, úgy mentek a sütőbe 20 percre. Akkor kivettem még1x lekentem és visszadugtam őket. 10 perc után, mikor szép pirosra sültek és finom illat terjengett már a lakásban is, kivettem és vártam, hogy hamar hűljenek.
Nagyon finom lett! Próbáljátok ki!

Jó étvágyat!

Megjegyzés: én a tojást is beletettem a kenyérsütőbe a többi hozzávalóval. Kicsit lágy lett a tészta, 5-6 dkg lisztet még biztos elbírt volna.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon csinosak. Nem is tudtam, hogy költöztetek? Merre, hogyhogy?:) Tetszik ez a recept! Én azt olvastam, hogy a nyírfacukor nem működik keltekben...de magam nem vagyok nagy kelt tészta gyártó, így nem bizonyosodtam meg róla személyesen.:)

    VálaszTörlés
  2. Köszi!
    Igen, csak kicsit közelebb Gábor sulijához. És egy kicsit nagyobba. :))
    A nyírfacukor itt ebben az esetben édesítésre szolgál, mert maga a péksüti alapból édes. Lehet beletenni egy kis kristálycukrot, DE nem kell cukor, anélkül is megkel, már jópárszor kipróbáltam. Az élesztő teszi a dolgát cukor nélkül is. :))

    VálaszTörlés
  3. :)Tök jó, akkor kellemes házavatást meg konyha avatót:)

    VálaszTörlés