Translate

Translate

2012. március 9., péntek

Kávés - csokis torta

Petikénknek nemrég ünnepeltük az 1. születésnapját.
Külön készült neki is egy kis torta, inkább csak a fotó kedvéért, és egy másik is. Eeez nagyon finom lett, próbáljátok ki!
Hozzávalók:
Piskóta:
6 tojás szétválasztva
120 gr cukor (én nyírfacukrot használok, száműztem a kristálycukrot itthonról)
85 gr liszt
35 gr kakaó (nekem 40% kakaótartalmú van itthon)
Egy tálban a tojássárgáját kikevertem habosra, a másikban a tojásfehérjébe beleöntöttem a cukrot és felvertem, de ne legyen nagyon-nagyon kemény a hab. Óvatosan összeforgattam a legalacsonyabb fordulattal. A masszát elfeleztem, és egyik felét előmelegített sütőbe toltam, 160 fokon kb. 20 perc alatt sütöttem meg, majd a másikat is. Tűpróba!
Mivel az egyik kicsit több lett, vastagabb lett a tortalap, mikor kihűlt, középen vízszintesen kettévágtam, így végülis két rétegben került rá a krém.
Kávés, csokis krém:
375 ml tejszín
100 gr 60%-os étcsokoládé
70 gr cukor
1 espresso kávé
A tejszínt felmelegítettem, beletördeltem a csokit, felolvaszottam, közben beleöntöttem a kávét. Néhány perc után levettem a gázról és hagytam kihűlni, másnapig hűtőbe tettem.
Másnap kivettem és habverővel felhabosítottam, addig hogy egy sűrű, de kenhető krémet kaptam.
Ezzel kentem meg a tortalapokat kívül-belül. Márcsak a díszítés volt hátra.
Megjegyzés: 1-2 deka cukrot még elbír a krém, nekünk nagyon ízlett így is.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése