Translate

Translate

2011. június 6., hétfő

Rozsos kenyér


Szombaton, míg takarítottam, családom többi tagját elküldtem az egészség boltba, ahonnan sikerült mindent hozniuk, amiért mentek. Fokhagyma kapszulát, mandulatejet, tönkölybúza meg rozslisztet is... S ha már itt vannak, gondoltam, ma belefér az időbe, próbálkozom az elkészítéssel.
Először is a rozslisztet vettem elő. Otthon Szegeden, az egyik pékségben finom rozskenyeret lehetett kapni, és szerettem is, ha csak tehettem, arra jártam, mindig vettem egy kis bucit.

Íme a recept, szerintem nagyon finom lett, este kicsiM is evett belőle vacsorát.



Hozzávalók:


185 ml langyos tej
185 ml langyos víz
200 gr rozsliszt
165 gr fehér liszt
1 teáskanál só
1 teáskanál cukor (én most nádcukrot tettem bele)
1 evőkanál olaj
3 gr száraz élesztő (fél zacskó)

Az eredeti recept 1 zacskó élesztőt ír, de így is elég volt, sőt, szerintem legközelebb még kevesebb fogok beletenni.
A kenyérsütőgépbe tettem a hozzávalókat és bekapcsoltam a tészta programot. 1,5 óra múlva kiborítottam, elég lágy lett a tészta, úgyhogy alá is tettem lisztet és meg is szórtam a tetejét. Kicsit összegyúrtam, kilapítottam, majd behajtottam a két szélét és a tetejét is fenn és lenn. Ezután egy kiolajozott tálba tettem, betakartam egy konyharuhával és még1x kelesztettem.
Kb. 1 óra múlva, megint kiborítottam, kilapítottam, összehajtogattam és cipót formáltam belőle, majd egy sütőpapírral bélelt jénaiba tettem. Keresztbe bevágtam a tetejét, majd ráborítottam a jénai tetejét. A sütőt bemelegítettem 180 fokra (aljába tettem egy hőálló tálba vizet). A jénai tetejét levettem, mikor betettem a kenyeret a sütőbe, és tetejét lespricceltem vízzel, majd 40 perc alatt készre sütöttem.
Örülök, hogy finom lett, máskor is meg fogom csinálni. "Tom csirkelevese" mellé nagyon jó lesz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése