Translate

Translate

2012. április 1., vasárnap

Fehércsoki krémes torta

A Hétvégi Magyar Iskolában februárban verseny hirdettük, amelyben arra buzdítottuk a gyerekeket, hogy minél több kifújt tojást hozzanak. Egyszerű oka volt, ezeket szerettük volna díszíteni a húsvéti kézműves játszóházban. Az első díjnak ezt a tortát szántuk.
1-2 szeletke maradt csak, a többit jóízűen elfogyasztotta a nyertes csoport, így sikerült megkóstolni. :))) Szerénység nélkül állíthatom, finom lett. Próbáljátok ki ti is, nem nehéz és szerintem elronthatatlan.
1 nappal a fogyasztás előtt érdemes elkészíteni, megkímélve magunkat az utolsó pillanatokra hagyott idegbajtól, emellett pedig ad egyfajta "de jó, csak össze kell állítani" érzést, ami valljuk be őszintén, ha épp valamiféle ünnepre, ünnepi menüre készülünk (esetleg némi vendéget is várva), nagyon jól tud esni.
Hozzávalók:
Piskóta:
6 tojás
120 gr liszt
120 gr cukor
Sütőpor nem kell bele, a tojások teszik a dolgukat, így is nagyon finom tészta lesz belőle.
1. A tojásokat szétválasztjuk, sárgájukat habosra keverjük a cukorral. Beleszitáljuk a lisztet, jól elkeverjük.

2. Felverjük a fehérjét, kemény legyen, de ne borzasztóan kemény. Ezt azért csinálom így, mert akkor még tud emelkedni majd a meleg sütőben.
3. Óvatosan hozzákeverjük a tojásfehérjét a lisztes keverékhez. Én ezt alacsony fokozaton szoktam.
4. A tortaformát (nekem 18 cm-s) kibélelem sütőpapírral (ezt előre kivágom), és erre öntöttem a felét a piskótatésztának.
5. 180 fokos előmelegített sütőben 20-22 perc alatt készre sütöm. Tűpróbát végzek, ha nem ragad rá a belsejéből a tészta, akkor kiveszem. Körbevágom a forma falánál, és kifordítom egy sütőpapíros tányérra. Lehúzom róla a papír és hagyom hűlni. Egy másik sütőpapírt teszek a formába, és beleöntöm a maradék tésztát. Ezt is megsütöm.
Krém:
400 ml tejszín
200 gr fehércsokoládé
cukor (ez ízlés szerint, ki mennyire szereti édesre, illetve attól is függ, milyen márkájú fehércsokit veszünk)
1. Egy lábasban el kezdtem melegíteni a tejszínt, közben beletördeltem a csokoládét, és beletettem a cukrot is, ha szükséges. Mikor elolvadt a csoki és a cukor, hagyom kihűlni, majd hideg helyre (én a hűtőbe) tettem másnapig.
2. Másnap kivettem és habverővel jól kikevertem, amíg sűrű krém lett belőle. Ezt töltjük a két piskótalap közé és a tetejére, oldalára.
Érdemes tálalásig hűvös helyen, hűtőben tárolni.
Mivel ez húsvéti tortának készült, a díszítés: zöld fűben megbújó tojáskák.
A "fű" zöld ételszínezékbe áztatott kókuszreszelék (ezt is előző nap csináltam, mikor szépen befogta, akkor szétterítettem egy tányérra, másnapig száradt), fehércsokival bevont mandula "tojások" (bármilyen tojáscukor jó lett volna, ezt az egyetlen fajtát találtam itt a boltban) és egy kóbor csokinyuszi volt.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése