Translate

Translate

2012. április 30., hétfő

Vöröskáposztaleves majdnem nyers lenmag - kenyérrel

Még a hűtőben árválkodott egy vöröskáposzta, amit sürgősen fel kellett használni, s mivel zöldborsót nem találtam a mélyhűtőben (azt álmodtam meg főzeléknek az éjszaka), gondoltam, itt az ideje a káposztának. Az interneten belebotlottam ebbe a levesreceptbe, s mivel nagyon szeretjük a krémleveseket, hát kipróbáltam. Nekem nagyon ízlett, egy aromás, nagyon finom illatú leves lett, nem mindennapi ízkombinációval. A receptet itt találtam: www.tutitippek.hu/blog/almas-voroskaposzta-leves.php , de kicsit változtattam rajta, mert nem minden volt itthon.

Hozzávalók: 1 póréhagyma
2 db krumpli
2 db alma
50 dkg vöröskáposzta
2 ek olaj
1 l alapleves
szójatejszín (sima tejszín is jó)
őrölt fűszerek: szegfűszeg, fahéj, szerecsendió
ízlés szerint só és bors

Elkészítés:
A zöldségeket megpucoljuk, az almát meghámozzuk és magházát kivágjuk. A hagymát daraboljuk, a krumplit és az almát kockákra vágjuk. A káposzta torzsát kivágjuk, külső levelét leszedjük. A maradék káposztát felcsíkozzuk.
Leveses edényben hevítsük fel az olajat, adjuk hozzá a hagymát, almát és krumplit. Kevergetve pároljuk, majd adjuk hozzá a csíkokra vágott káposztát is. Pirítsuk pár percig, ekkor öntsük fel az a levessel (forró víz+leveskocka - én organikusat használok, sómenteset).
A fűszereket szintén adjuk a leveshez.
Főzzük közepes tűzön fedő alatt, amíg a káposzta megpuhul.
Ekkor pürésítsük a levest krémesre botmixerrel, ízesítsük ízlés szerint sóval, borssal.
Tálaláskor pici tejszínt keverjük bele.

A vöröskáposztáról:
Egészségügyi szempontból értékes magas B- és C-vitamin tartalma miatt, továbbá jelentős mennyiségű ásványi sót és fehérjét is tartalmaz. A káposzta növeli az étvágyat és javítja az emésztést. Étkezés után hosszabb ideig a jóllakottság érzetét kelti, ezért a fogyókúrázóknak is ideális táplálék.
Az antocián adja a vöröskáposzta színét. A káposztában található flavonoidok hatékony antioxidáns hatású anyagok, csökkentik a szív- és érrendszeri megbetegedések, valamint az agyvérzés kockázatát, mivel meggátolják a vérrögök képződését. Glukozinolát tartalmuk miatt a káposztafélék fogyasztásával a tüdő-, gyomor-, vastagbél- és végbélrákok kockázata csökken. A főtt vöröskáposzta hatékonyan növeli a kémiai karcinogének méregtelenítőinek tartott enzimek szintjét.   
                                                                                                    (Forrás: www.nepgyogyaszat.hu )

A másik projektem ma a nyers kenyér volt. Őszintén szólva, eddig még nem nagyon sikerültek a nyers ételek, de azért próbálkozom. Mónika "Nyers konyhájában" olvastam tegnap ezt a receptet, és ma ki is próbáltam fél adaggal. http://nyerskonyha.blogspot.com/
Sajnos aszalógépem nincs, ezért a kissé (nagyon) gagyi sütőben készült, aminek legkisebb hőfoka 80 C. A szárítást végül úgy oldottam meg, hogy időnként lekapcsoltam, és egy fakanállal kitámasztottam a sütő ajtaját. Remélem, az összes enzim nem menekült ki belőle. :)

Jól sikerült, panaszra nincs okom, máskor is fogok csinálni. A fél adagból is lett vagy 20 szelet kenyérke, ami leginkább egy nem édes kekszre hasonlít.
A recept itt található: http://nyerskonyha.blogspot.com/2012/01/nyers-kenyer-raw-bread.html

Jó étvágyat!

2 megjegyzés: