Translate

Translate

2012. április 10., kedd

Mandulás nasi golyók - egészségesen

Szinte minden reggelt egy nagy kancsó friss dzsúzzal indítunk mostanában. Tesszük ezt azóta, mióta megnéztük a Fat, sick and nearly dead című filmet. Mindenki nagyon szereti, még miniM is megiszik egy pohárral, főleg, hogy akkor szívószállal lehet inni. :))

Próbálkoztam már ezzel-azzal, még nem született meg a tökéletes felhasználása a rostoknak.

Tegnap azonban a sárgarépát és az almát megpucoltam (egyébként csak meg alaposan megmosom, és megy a dzsúzerbe), kinyomtam a levet belőle, aztán kiszedtem a rostot. Eztuán ledzsúzoltam a többi gyümölcsöt és zöldséget is.

Hozzávalók:

reszelt alma és sárgarépa (vagy dzsúzerből kiszedett rost) - babáknak 6 hónapos kortól adható
darált mandula - babáknak 1 éves kor után
zabpehely - babáknak 7 hónapos kortól adható
mazsola - babáknak 8 hónapos kortól adható, ha lehet vegyünk kénmentes mazsolát
kevéske nyírfacukor, elhagyható

Egy kis pohár (kávéspohár) zabpelyhet kétszer annyi vízzel feltettem főni, és egy félmarék mazsolát beleszórtam. Forrástól számított 5 percig főztem, aztán botmixerrel pürésítettem és hagytam, hogy egy kicsit kihűljön.
Mikor már annyira kihűlt, hogy meg lehet fogni, áttettem a sárgarépás almához, összekevertem és beleszórtam a darált mandulát. Összegyúrtam és kis gombócokat formáztam belőle. Meg lehet még hempergetni darált mandulában, vagy kakaóporban (ezt nem adnám a kicsinek) esetleg kókuszreszelékben is, de önmagában is nagyon finom tízóraira vagy csak úgy. :)))

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése