Translate

Translate

2012. május 22., kedd

Kölestejből kakaó

Évekkel ezelőtt, azt hiszem 7 évvel ezelőtt, Olaszországban voltunk síelni, és volt egy kis melegedő, ahol nagyon finom forró csokit lehetett kapni. Krémes volt, de sűrű, majdnem megállt benne a kanál, de mégsem. Azóta sok-sok forró csokit próbáltam itthon és különféle kávézókban, és van is 1-2 kedvenc, de azt sohasem sikerült reprodukálni. IDÁIG! :)))
A múlt heti máktej után, már nagyon szerettem volna inni egy jó kis kakaót, s gondoltam itt az ideje a következő kísérletnek. Most a kölesre esett a választásom.
Egyszerű és finom!

Hozzávalók:
1 csésze köles megmosva
4 csésze víz
pici só
1 evőkanál xilit

A kölest miután megmostam, 4 rész vízzel feltettem főni. Csipet sót és egy kevés xilitolt adtam hozzá.
Miután felforrt kb. 20 perc alatt puhára főtt.
Ekkor átöntöttem a turmixba és felöntöttem még forralt vízzel. Egy kis xilitolt még tettem bele.
Összeturmixoltam. Ekkor olyan állagú lett mint a tejszín. Ízlés szerint még önthetünk hozzá vizet a kíván sűrűség eléréséig. Szűrni nem muszáj
Jó minőségű kakaóval vagy karobporral finom kakaó készíthető belőle. Én Java republikosat használok.
Megyek is, iszok még egy pohárral! :)))


A kép forrása: internet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése