Translate

Translate

2013. november 6., szerda

Libás foglalkozás 2.

Úgy veszem észre, hogy egyre nagyobb igénye van Petinek arra, hogy leüljünk és legalább egy rövid foglalkozást tartsunk. Az előkészítése azonban nem kevés időt vesz igénybe, még akkor sem, ha szuper letölthető csomagokat talál az ember lánya az interneten. Főleg, azért, mert nagyon figyelek arra, hogy lehetőleg olyan feladatokat tegyek elé, amiben sikerélménye lehet. Ne kényszernek érezze, hanem jó mókának és bizony sokszor nagyon meg kell válogatni, hogy mi az, amit összeválogatok. Annak ellenére, hogy most már hónapok óta csináljuk ezeket a feladatokat és lassan rutint szerez bizonyos feladattípusokban, én inkább a Vekerdy - féle elveket vallom, a sok játék elvét, de hozzátenném, hogy bizonyos dolgokban igazodnunk kell az itteni intézményi neveléshez, ahol bizony 4,5 évesen nagy valószínűséggel Peti elkezdi majd az iskolát. Az pedig nem jelent majd felhőtlen játékot reggel 8-tól délután 4-ig.
Egyébként nincs nekem ezzel sem semmi bajom, a tapasztalataim szerint jól működik ez is, de majd meglátjuk. :)))


No, térjünk vissza a libákhoz.

1. Mese: Az aranylúd: ma ismét mesekönyvből olvastam, a következő foglalkozáson már kissé izgalmasabbá tesszük. :)

2. Keresd meg...!: Az állatok közül különféle tulajdonságok alapján kell kiválasztani a megfelelő "alanyt".

Pl.
- 4 lábú háziállat, tejet ad,
- háziállat, malacnak hívjuk a kicsinyét,
- hoc, hoc katona, ketten ülünk a ....
- ez a szárnyas, kétlábú madár, azt mondja, hogy: gá-gá-gá sb.




3. Asztali fejlesztés

a) Labirintus 35. oldal: Vezesd el a traktort az istállóig! Próbálj az úton maradni!




b) Színpárosító 12. oldal: Kösd össze az ugyanolyan színű istállókat!



c) Mértani formák felismerése és párosítása: Az istállók tetejére különféle alakzatú kéményeket rajzoltam (szabadkézzel, ugyanarra a papírra, ahol Petike összepárosította színek szerint őket: kör, négyzet, téglalap stb.), aztán szétvágtam kicsi képekre. A libák hasára is ugyanazokat rajzoltam. Csak abba az istállóba mehet be a liba, amelyiken ugyanaz a jel található.
Közben elénekeltem a Gúnárom elveszett kezdetű dalocskát, és hazavezettük szépen mindegyiket. :)))




d) Matematikai előkészítés: A libák nyakába különféle színű masnit rajzoltam.
Dobókockával dobunk, amennyit dobtunk megszámoljuk a pöttyöket és annyi zabot (búzát, babot stb.) adunk a libának. Melyik lesz a győztes? Melyik eszik a legtöbbet? :)))



4. Kreatív:

Könyvjelző készítése: elég sok könyvet forgatunk egyszerre, könyvjelzőből sosem elég. :)))

Szükséges:

spatula,
filc darab vagy karton papír, esetleg dekorgumi,
fonal,
gyöngy,
szalag,
esetleg egy kis darab fehér toll,
ragasztó vagy kétoldalú ragasztó, ezzel nagyon könnyű volt a részeket összeragasztani

1. Felfűzzük a gyöngyöket a fonalra.
2. A fehér filc darabból duplán kivágjuk a liba testét és szárnyát.
3. A fonalat és a filcdarabot a spatula alsó részére erősítjük/ragasztjuk.
4. Elkészítjük a fejét: szemet, csőrt ragasztunk a fejre.
5. Ráragasztjuk a fejet a spatulára, szalagot kötünk a nyakára.

















Jó játékot kívánunk: Ági és Peti

Sok szeretettel várlak a ManóKuckó facebook csoportjába is. Csak kattints ide:
https://www.facebook.com/manokucko

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése