Translate

Translate

2013. november 21., csütörtök

Lovagos - HáziManóKuckó

Lassan közeledik már a Mikulás, de nem akartam még Petivel elkezdeni ezt a témát, viszont régóta tervezem, hogy alkalomadtán elővesszük ezt a másikat. Szerintem, ez minden kisfiút érdekel és jó kis foglalkozások kerekedhetnek belőle. Természetesen kislányok is elkezdhetik (ma egy játékbolt kirakatában láttam rózsaszín pajzsot és hozzá rózsaszín fa kardot. :))))

Néhány nap kihagyás után (ami egyébként jócskán meglátszott Petin, leginkább a ceruzafogásán), nagyon örült neki, hogy újra leültünk, szóval úgy látszik, hogy tényleg élvezi ezeket a közösen eltöltött mókákat. Így meggyőztem magam még inkább arról, hogy érdemes előkészülni, fáradtságot félretéve, akár napi szinten is elővenni 1-1 témát és beszélgetni, gyakorolgatni. :)))

No, akkor a mai program:

Az ITT található csomagot vettem alapul, az oldal közepe felé megtaláljátok, bár nagyon keveset használtunk fel belőle.

Kinyomtattam az első részből a 3-5 és a 7-es oldalakat, a 2. részből pedig a 2. oldalt.


1. Mondóka:
Ölünkbe ültetjük magunkkal szembe a gyerekeket és lovagoltatjuk őket. Lassan, gyorsan, döntögetve...
a)
Van paripám takaros,
hosszú farkú, pej piros.
Hoc, hoc...hoc, hoc...hoc, hoc...

Ölünkben ülnek továbbra is, lovagoltatjuk őket, a "Hoooppp"-ra felemeljük őket a magasba. Peti még mindig nagyon szereti és hihetetlen jókedve kerekedett tőle. :))))

b)
Hoc, hoc katona,
ketten ülünk egylóra,
szénát, zabot a lónak,
nagyot ugrik Julcsinak/Danónak... (helyettesíthetjük saját gyermekünk nevével)
Hoooppp!

c) Mese:
Mivel egyelőre én nem beszélek angolul Petihez, csak magyarul, kreáltam egy kis mesét az eredetiből és ezt olvastam el neki. ITT megtaláljátok:






2. Asztali fejlesztés:a)
A meséhez kapcsolódott az első feladat: meg kellett keresni a képek közül azokat, amik a meselapon is ott voltak. Ahogy olvastam, megálltam és kikereste az adott képeket Peti. Közben kértem, ő is nevezze meg, mit lát a képen.





b)
Írás előkészítő:
A csomag első részéből 5. és 7. oldal. A hatost kihagytuk, szerintem az már egy fokkal nehezebb. Így is küzdött Peti a ceruzával és a filctollal is, mintha elfelejtette volna, hogyan kell fogni. :)
De azért koncentrált és nagyon megdicsértem. :)))


c)
Képek párosítása: Keresd meg az ugyanolyat! Nyomtatás: 1. rész 3-4. oldal.
Ez nem volt nehéz, nagyon szereti az ilyen feladatokat. Ha pedig megtalálja, képes elmondani 10x is egymás után, hogy "ugyanolyan, ugyanolyan..." Addig, amíg rá nem mondom, "igen, ugyanolyan". :))))



d)
Hiányzó rész keresése: Ez egy új feladattípus volt, nem csináltunk korábban ilyet, de élvezte Peti.

Először kerestünk egy játék lovacskát, amin megnéztük, megmutogattuk a részeit: orrát, fülét, farkát, lábát, sörényét. Lábait megszámoltuk, többször is.
Aztán jöhetett a feladatlapon, majd megkerestük, megneveztük mije hiányzik a lovacskának, én rajzoltam be.
Innen letölthetitek (a figurát a csomagból kölcsönöztem):

LOVACSKÁS



 


3. Kreatív rész:

Pajzs készítése papírból (aztán gyorsan még csináltam egy kardot is)

Szükséges:
karton
ragasztó
cellux vagy tűzőgép
A részeket előre kivágtam, a jobb felső sarokban lévő díszítést ceruzával körberajzoltam.
Közösen készítettük el, ütemezve.
Szépen megtalálta és ragasztotta Peti a jobb felső sarokban lévő díszítést, próbálta a megrajzolt helyre illeszteni.
Ezután felragasztottuk a két sárga nagyobb darabot, majd kértem, hogy a bal alsó sarokba próbálja kirakni és ragasztani a mintát ugyanúgy, mint ahogy a felső sarokban látja. Nagyon jól ment.

A közepén lévő csíkot már nem nagyon volt hajlandó ragasztani, így azt én fejeztem be.

A hátuljára ráragasztottam cellux-szal a fogóját és kész is voltunk.

Bátyusnak örömmel újságolta, hogy mit készített, de felhívta a figyelmet, hogy a kardot anya csinálta. :)))










Peti lovag
 
 

Jó játékot kívánunk: Ági és Peti

Sok szeretettel várlak A ManóKuckó facebook oldalára is. Csak kattints ide: https://www.facebook.com/manokucko?ref=hl

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése