Translate

Translate

2013. június 25., kedd

Nyári témák - A víz alatt

Erre a foglalkozásra elég sokat készültem. De minden része nagyon izgalmas volt számomra, és reméltem, hogy Petinek is tetszeni fog.
A képek

1. Mese: Smiley shark ez egy nagyon helyes mesekönyv, amit szeretnék megvenni, hogy meglegyen az itthoni könyvtárban is.



2. Párosító játék: a színes halacskák képeinek fekete-fehér változatát kellett megtalálni a nagy kék kartonon. Miután ez sikerült, fel is ragasztottuk őket.
Nagyobbaknál ennek változata lehet, hogy fekete kartonra kell rárajzolni csak a hal körvonalát és azt felragasztani a nagy papírra, majd így kell a kisgyermeknek megkeresni a halak árnyképeit.




A színes halacskákat belamináltam és blue tac-kel ragasztottuk fel.

3. Kézműves: A kék kartont dekoráltuk.

a) Elkészítettük a vízi növényeket (gyűrt selyempapírból), felragasztottuk a tengeralattjárót. A tengeralattjáróra több kisebb ragacsot (blue tac) ragasztottunk, ez Peti feladata volt, majd felnyomkodtuk a halacskák közé.

A tengeralattjárót az interneten találtam ( a google-ba beírtam, hogy submarine colouring), majd egy kicsit Word-ben megszerkesztettem, rátettem a fiúk képét is.

 
Miután kész volt és ki is vágtam, rájöttem, hogy hát ezen nincs "kukucskáló", úgyhogy papírból kanyarítottam neki egyet. Be is lamináltam, így tartósabb lesz. :)


 
 

b) matrica halacskákat is ragasztott Peti.

c) Aztán elővettük a múlt héten gyűjtött kavicsokat, csigaházakat és kagylókat. Kitette sorban őket az asztalra.


A következő feladat az volt, hogy tegye külön a kavicsokat és a kagylókat.

 


Olyan kis szorgalmas volt, hogy a csigaházakat is beletette a harmadik kis joghurtos dobozkába.


Kértem, hogy mutassa meg, melyikben vannak a kavicsok:


a kagylók:


és a csigaházak:


Ezután felragasztotta azokat a kép aljára, amelyiket szerette volna. (Folyékony ragasztót használtunk, ebbe jobban beleragadt.)


d) Elkészítettük a tengeri csillagokat is:


A tengeri csillaghoz szükséges anyagok:
színes papírra nyomtatott és abból kivágott csillagok,
a színes papírhoz hasonló színű színezett rizs.

Elkészítés:
- körberajzoljuk vagy rányomtatjuk a mintát a színes papírra (inkább karton legyen, hogy a rizs ne húzza le a karjait)

- kivágjuk
- a rizst kis tálkákba tesszük és megkeressük az ugyanolyan színű csillagot az ugyanolyan színű rizshez,
- ráragasztjuk (a folyékony ragasztó jobb, mint a zselés)





A gyerekszoba falát is díszítheti, nálunk felkerül ez is a nagy papírra.


(Ezt a témát még folytatjuk. :)))


A tízórai ilyen szendvicske lehet:
http://www.driscolls.com/recipes/kid-favorites/kids-activities




Megnézésre pedig ezt a filmet ajánlom:


 
Jó játékot kívánunk:
Ági és Peti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése