Translate

Translate

2011. május 11., szerda

Skót zsemle - Scottish baps

Mivel hétfőn nem sikerült a gyors kenyér, ezért tegnap úgy dönöttem vissza az élesztős kelt tésztákhoz. A könyvben (BACKING a commonsense guide) már régebben kinéztem a Scottish baps receptet.
Úgy döntöttem, eljött hát az ideje. Mielőtt elmentem volna kicsi "M-ért" a suliba, bekészítettem a kenyérsütőgépbe, összekeverte, dagasztotta és kelesztette, mikor hazaértünk épp lejárt a program. Átgyúrtam, amíg ebédeltünk, pihent, majd nemsokára már mosolyogva sültek a sütőben. Finom, kívül ropogós, belül puha. Próbáljátok ki!

Hozzávalók:
300 ml langyos tej
440 gr liszt (white strong flour)
7 gr száraz élesztő
1 teáskanál cukor
50 gr olvasztott vaj

A hozzávalókat a fenti sorrendben betettem a kenyérsütőbe és tészta programra állítottam. Mikor kész volt (nekem 1 óra 20 perc), átgyúrtam, pihentettem még 25 percet. Aztán 12 darabra vágtam, zsemléket formáztam, sütőpapíros sütőlapra helyeztem, és letakartam konyharuhával. Bekapcsoltam a sütőt 210 fokra. Kb. 20 percig pihentek a zsemlék, akkor lefújtam őket vízzel, és mehettek a sütőbe. 20 percig sültek, majd levettem egy kicsit a hőfokot (kb. 190-re) és még 5 percig sütöttem. Mikor kivettem, megint lefújtam vízzel őket.
Nagyon szép pirosak lettek és nagyon finom sonkával, vajjal, de lekvárral is megkóstoltam, úgyis nagyon jó.

Mi tonhal - salátát ettünk hozzá vacsorára. A receptet a következő bejegyzésben olvashatjátok.


Megjegyzés: nálunk lehet kapni "white strong flour" elnevezésű lisztet. Nekem nem volt elég itthon, így kb. 10 deka sima lisztet is tettem hozzá. Szerintem épp olyan finom lesz egyébként sima fehérlisztből is. Ha valaki tudja mi a különbség, írja meg nekem légyszi, mert a csomagolásán sajnos semmi nem utal rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése