Translate

Translate

2014. január 15., szerda

A kesztyű című mese 2.

Folytattuk a mesefeldolgozást, most egy kicsit "megvizsgáltuk" a mesében említett mesterségeket.

Bevezetésként mielőtt kinyitottuk volna a mesekönyvet és a kis füzetkét, amit készítettünk, megkérdeztem Petit mire emlékszik a meséből, miről szólt, milyen állatok voltak benne. Nagyon aranyosan húzogatta elő agya kis bugyraiból, ami megmaradt benne.
A lapokat összetűztem, így lett egy kis füzet, ezt átlapoztuk és sorban vettük (pár percben), mit is csináltunk ezekkel.

Foglalkozás

1. Meseolvasás: Ha nincs meg a mesekönyv, ITT megnézheted.
2. Asztali fejlesztés:
a) Megnevezés, csoportosítás
A képeket kivágva kiterítettük az asztalra. Megneveztük és csoportosítottuk - 5 csoportba - a kis képeken lévő tárgyakat.
Volt 1-2, amit nem ismert fel Peti vagy nem tudta a nevét, akkor megpróbáltam rávezetni, ha nem ment, megmondtam és később visszakérdeztem rá.
Amikor készen voltunk a csoportosítással (a legnagyobb százalékát egyedül, önállóan csinálta), akkor elkezdődhetett a ragasztás.

b) Ragasztás
A4-es lapot
kettéosztottam, előre felragasztottam a szereplőket. Itt találjátok:

Megbeszéltük mégegyszer, hogy melyik állatkának mi a mestersége, és Peti beragasztotta a képeket egy kis segítséggel. A nagyobbacskák, akár ki is színezhetik, nálunk ez még nem kedvenc foglalatosság. :)))

c) Egy kicsit visszatértünk a téli ruhákhoz, hogy megerősítsük a tegnap tanultakat. Innen letölthetitek és kinyomtathatjátok a feladatlapokat.


Párosító és kakkuktojás kereső feladatlapokat kellett kitölteni. Nagyon boldog voltam, mert úgy néz ki, hogy Petinek is leesett végre, hogy mi az a kakkuktojás. :)

Ma a kreatív rész, szabad rajzolás volt, illetve sütit sütöttünk, a receptet itt találhatjátok:
gluténmentes keksz rizslisztből (a hozzávalók cserélhetők: barna rizslisztre, vajra, és bármilyen mézeskalács fűszerkeverékre vagy el is hagyható, őrölt fahéjjal cserélhető. :)))





Jó játékot kívánunk: Ági és Peti
Sok szeretettel várlak A HáziManóKuckó facebook csoportjában. Csak kattints ide: https://www.facebook.com/groups/484201874985583/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése