Translate

Translate

2014. január 14., kedd

A kesztyű című mese 1.

Ha nincs is olyan hideg, de a kesztyűk motorozáshoz jól jönnek a kicsi kezekre, és ha már előkerül nap mint nap, gondoltam, miért ne lehetne elolvasni, épp Petinek való ez a kis egyszerű mese. :)))
Így aztán vasárnap fellapoztam a Gőgös Gúnár Gedeon című mesekönyvet (amit nemrég kedves barátnőmtől kaptunk) és már forogtak is a kis kerekek. Ha nektek nincs meg, ne keseredjetek el, csak kattintsatok IDE.
Hétfőn délben elmentünk egyet levegőzni, motorozni, természetesen kesztyűben. Az utunk felénél már a fiatalember gyalogolt, amikor megláttunk a földön egy kesztyűt, amit elhagyott a gazdája. Természetes kíváncsisággal fordult Peti az elhagyott holmihoz, le is csaptam a témára. Megbeszéltük gyorsan, mi ez, hogy kerülhetett ide...és elmondtam neki, hogy délután egy hasonló elhagyott kesztyűről fogunk mesét olvasni, amibe néhány állatka még be is költözött.
Ha filmen láttam volna, akkor se lehetett volna jobban megrendezni. :)))

No, délután neki is álltunk a mesefeldolgozásnak.

Foglalkozás

1. Mondóka:
Hüvelykujjam almafa,
mutatóujjam megrázta,
középső ujjam felszedte,
gyűrűsujjam hazavitte,
icipici hazavitte,
megfájdult a hasa tőle.
(Ujjacskákat sorra vettük, végén megcsiklandoztam. :) )

2. Mese:
A kesztyű

(A mese eredeti angol nyelvű változatához (The Mitten) nagyon sok feladatot lehet találni az interneten. Magát a mesét is megtaláljátok, ha van kedvetek, nézzetek utána. Én viszont mindenképpen a Varga Katalin - félét szerettem volna, bár így egy kicsit több időt kellett az előkészületekre szánni. )

3. Asztali fejlesztés:a) Téli ruhadarabok megnevezése, felismerése. Tulajdonság szerinti szétválogatása
Deákné B. katalin: Óvodások tankönyve című könyvből nyomtattam a feladatlapot. Itt megtalálod:

b) Téli - nyári ruhák szétválogatása, miből készülnek a ruhák?
A feladatlapot itt találjátok:

c) A mese szereplői: Képeket kellett összepárosítani az állatokról.
A képeket az internetről gyűjtöttem. Itt megtaláljátok:

d) Ki hova költözött? A kis képeket kivágtam és ragasztottam rájuk egy papírgyűrűt. Így, miután elismételtük melyik állatot hogy hívják, felhúztuk az ujjunkra a kicsi ujjbábokat, majd beragasztottuk a kesztyűbe a megfelelő helyekre.

4. Kreatív (és egyben finommotorikus) fejlesztés:

A kesztyűt ez alapján terveztem, csak saját kezeteket rajzoljátok körbe egy papíron (a képen a kék kesztyű).
Ezt készítettük el mi is, de mivel nem volt itthon egy darab vattám sem, fehér poláranyagból készült a csukló résznél a díszítés. A fonal végét cellux-szal tekertem körbe, így könnyebb volt Petinek átdugni a lyukakon. Nagyon koncentrált és nagyon élvezte, de egy fél pár kesztyű után mondta, hogy "elég volt". És nagyon büszke volt a végeredményre. Én is. :)))))

Folytatjuk még a mesét, ez így kb. 45 perc lett, és elég is volt a kismanónak, úgyhogy a héten majd következnek a mesterségek és az ételek. :)))






Jó játékot kívánunk: Ági és Peti
Sok szeretettel várlak A HáziManóKuckó facebook csoportjában. Csak kattints ide: https://www.facebook.com/groups/484201874985583/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése