Translate

Translate

2014. január 6., hétfő

Januári jegesmedvék

Visszatértek a hétköznapok, tiniM ma már iskolába ment, így a kicsivel is leültünk "tanulni".
Nem készültem sokmindennel, mert éreztem én, hogy nem kell majd annyi mindenféle feladvány, de a feladatokat élvezettel oldotta meg, és nagyon jól szórakoztunk.

Ebből a csomagból dolgoztunk:
http://royalbaloo.com/downloads3/arctic-animals/

Ebből a 3. és 6. oldalt (kétszer) nyomtattam ki mára:
http://royalbaloo.com/download/ArcticAnimalToddler.pdf

ebből: http://www.royalbaloo.com/download/ArcticAnimalsPreschool.pdf
5-6. oldalakat és a 18-19.oldalakat.

A foglalkozás menete:

1. Meseolvasás

A sün, akit meg lehet simogatni című mesekönyvből, a Jegeske repülni tanul című mesét olvastam fel. Petinek nagyon tetszett, nézegette közben a képeket és megbeszéltük, milyen állatokat látunk rajta. (Sirály, pingvin, jegesmedve, halak.)

2. Asztali foglalkozás

a) Árnyékok keresése: a 18-19. oldalt nyomtattam ki ehhez. Megbeszéltük miket ábrázolnak a képek, aztán indulhatott a keresgélés.
Ez egy jó kis bemelegítő feladat volt.




b) Ollóhasználat: a 6. oldalról nyomtatott jegesmedvéket (1. sor) kellett szétvágni a vonalak mentén. Bár korábban már nyiszált Peti sokkal többet is egyszerre, elég volt most ezeket a kis képeket szétvágni. A többivel folytatjuk majd másik nap.



c) Párosító: Ugyanebből a csomagból az 5. oldalt nyomtattam ki, és szétvágtam, Petinek meg kellett keresni az állatok két darabját és összeilleszteni.
A végén megszámoltuk, mennyi állat van az asztalon, és megbeszéltük, melyek azok, akik szeretik a vizet.



d) Ceruzahasználat: Az első csomagból kinyomtatott 3. oldalon a nyuszit el kellett vezetni a répához. Ez most nagyon jól ment, tetszett Petinek. Szövegkihúzóval dolgozott. :))))


e) Puzzle:  Az első csomagból kinyomtatott 6. oldalon található jegesmedvét két példányban nyomtattam ki, az egyiket szétvágtam, a másik segítségével kellett kirakni a képet.




3. Kreatív foglalkozás

Jegesmedve fej készítése

Szükséges:
papírtányér vagy egy fehér vastag papírból kivágott kör
fehér papír
fekete papír
vattagombóc
ragasztó

Előkészítés: kisebbeknél vágjuk ki előre a szemeket és az orrot, nagyobbacskáknál nem muszáj, de érdemes a körvonalakat megrajzolni. Rajzoljuk meg egy nagyobb fehér körlapra a szájat.

1. A fekete szemekre, kis fehér papírból vágjuk ki és ragasszuk rá a szemfehérjét vagy használjunk fehér pötty matricát.
2. Ragasszuk rá az orrot a szájhoz.
3. Ragasszuk fel a füleket a fejre.
4. A vattagombócokat ragasszuk rá a fejre.
5. Ragasszuk fel a szemeket és az orrot.

Mi szórtunk még rá egy kis csillámot is. :)))

Nagyon jól szórakoztunk, kívánom ezt mindenkinek! :))))







Jó játékot kívánunk: Ági és Peti

Sok szeretettel várlak A HáziManóKuckó facebook csoportjában. Csak kattints ide: https://www.facebook.com/groups/484201874985583/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése