Translate

Translate

2011. július 3., vasárnap

Epres - fehércsokis torta

Nemrégiben meghívásunk volt kedves barátainkhoz, és ezt a tortát készítettem el. Gyors, könnyű és nagyon finom.

Hozzávalók:

150 gr összetört babapiskóta (vagy egyszerű keksz)
100 gr olvasztott vaj
200 gr fehér csoki
250 gr (1 doboz) mascarpone
2+1 evőkanál cukor
100-150 gr darabolt eper, néhány szem a díszítéshez
1-2 evőkanál tortazselé por
olvasztott étcsokoládé
cukorgyöngy

Egy kis lábosba beletettem az epret és rászórtam 2 evőkanál cukrot. Hagytam, hogy hadd járja át egy kicsit a cukor, és levet eresszen.
A babapiskótát zacskóba tettem és klopfolóval összetörtem. Mozsárban elegánsabb, de sajnos az nekem nincs. Ezután összeforgattam az olvasztott vajjal, majd egy fóliával kibélelt 18 cm-es kapcsos tortaformába lapogattam, és betettem a hűtőbe. Amíg dermedt, összeállítottam a többi hozzávalóból a krémet:
Kikevertem a mascarponét az 1 evőkanál cukorral egy tálban, megolvasztottam a fehércsokit gőz felett egy jénaiban. Hozzákevertem az olvasztott csokit a mascarponéhoz. Az epret felfőztem, beleszórtam a tortazselét, majd 1 perc rotyogás után lekapcsoltam, és hagytam egy picit kihűlni. Ezután a felét a kekszrétegre simítottam a tortaformában, a másik felét óvatosan belekevertem a csokis masszába. Belekanalaztam a tortaformába, és próbáltam szépen elsimítani a tetejét. Eperszemekkel, olvasztott étcsokival és cukorgyöngyökkel díszítettem. Legalább 2-3 órára a hűtőbe kell tenni, én előző nap készítettem el.

(Mivel elfogyott mielőtt még kattinthattam volna a fényképezőgéppel, próbáltam egy hasonló képet keresni a neten. Nekem nem volt ennyi eper a tetején.)




Fotó: http://www.kraft.com.au





1 megjegyzés: