Translate

Translate

2011. július 6., szerda

Sonkás virágok

Ez egy kicsit időigényesebb, de annál finomabb reggelire vagy tízóraira való.
A receptet Mohakonyha oldalán találtam, és többször megcsináltam már a fiúk nagy örömére.
Idemásolom a receptet (pici változtatásokkal, ahogy nekem szükséges), hogy nekem is kéznél legyen, de érdemes bekukkantani Moha oldalára, csodaszépnél csodaszép süteményei, tortái, mézeskalácsai szemet gyönyörködtetőek...

Hozzávalók:

60 dkg liszt
300 ml tej
1 zacskó szárított élesztő
1 dl olaj
1 tk.só
csipet cukor és aszkorbin
szeletelt sonka
1 tojás kenéshez, magok díszítéshez

A hozzávalókból tésztát dagasztok, hagyom duplára kelni (én a kenyérsütőgéppel keverem, dagasztom, kelesztem).
Kiveszem a tálból és 14 részre osztom. 2 részből golyókat gyúrok, 12 darabot és letakarva félreteszem.
A többi tésztadarabot egyenként oválisra nyújtom (megkenem mustárral, esetleg krémsajttal, ketchuppal), ráteszek két fél szelet sonkát és henger alakúra feltekerem. Két végét összeillesztem és a kapott gyűrűt 6 helyen bevágom egy nagyobb ollóval. Sütőpapíros tepsire rakom a virágokat.
A tojást elválasztom, a fehérjével megkenem a kis golyóbisokat és különböző magokba forgatva kerülnek a virágok közepébe.
A sárgájával lekenem a szirmokat és még pihentetem fél órát.
Előmelegített sütőben 200 fokon 15 percig sütöm. Rácson hagyom kihűlni.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése