Translate

Translate

2011. július 5., kedd

Orange cupcakes - Narancsos muffin




A hűtőben volt néhány szem maradék mandarin, amit szerettem volna felhasználni, s mivel muffin már régen készült, gondoltam, ebbe pont jó lesz.


A recept a Baking a commonsense guide könyvből van, annyi változtatással, hogy narancslé helyett mandarinnal készült. Legközelebb kevesebb cukor is elég bele, főleg, ha még a tetejére kerül a díszítés. Én azt most nem csináltam rá.

Mivel a a self-raising liszttel én "nem vagyok jóban", eddig még semmi nem sikerült úgy, ahogy illett volna, sima lisztet (cream plain flour-t) használtam.


Hozzávalók:


120 gr puha (sótlan) vaj

145 gr porcukor

185 gr liszt

1 csapott teáskanál sütőpor

125 ml mandarin lé (frissen facsart)

2 teáskanál vanília kivonat

2 tojás

3 evőkanál reszelt narancshéj


A díszítéshez:

60 gr (sótlan) puha vaj

90 gr porcukor

1 evőkanál narancslé

Előmelegítjük a sütőt 180 C-ra. A muffinformát kikenjük margarinnal vagy muffin kapszlikat teszünk bele.
A vajat, cukrot, tojást, mandarinlét, lisztet, vaníliát összekeverjük egy tálban (kézzel vagy géppel).
Belekanalazzuk a formákba és 20 perc alatt szép, aranybarnára sütjük. 12 muffin lesz belőle. Még ApaM is megjegyezte, hogy milyen finom, pedig nem igazán rajong a muffinokért.


Megjegyzés: én nagyobb muffinformát használtam, így 6 lett. Tovább sütöttem kb. 35 percet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése