Translate

Translate

2011. július 23., szombat

Konyhai baki, mert hogy néha az is van...

A legjobb konyhában is előfordul néha, hogy ez-az kiborul vagy egyszerűen kifelejtődik valami... Na, de ilyet! :) Mivel kicsiM holnap elrepül Magyarországra szünidőzni, gondoltam, összedobok neki egy kis pogácsát. Nem akarom azért "hamubansütni", remélem, a mókás kezdet után, nem erre szánja őket a sors...

Szóval, anyukámtól kaptam még tavasszal egy receptet, nagyon egyszerű, csak összekavarod, keleszted és sütöd. Nagyon finom, még nem sütöttem meg, de a barátnőm igen, ahol meg is kóstoltuk (helyesebben fel is faltuk! :).
Meg is találtam a receptet az emailjeim között, gyorsan papírra vetettem, aztán diadalittasan, papírlebegtetve kivágódtam a konyhába, hogy most, azonnal nekilátok. A papír végig mellettem figyelt az asztalon... Előkészítettem a kenyérsütő üstjét, gondoltam, gyorsabb, egyszerűbb. Beletettem a tejet, lisztet, a sót is kimértem, és a cukrot sem felejtettem el, hiszen az élesztő csak ettől fog feléledni.
Aztán így, ahogy volt, bekapcsoltam a programot. A tejfölt úgy akartam adagolni, mert anyu is azt írta, amennyit felvesz a liszt. Szóval elkezdtem hozzátenni. Már majdnem egy egész doboznál jártam, akkor eszembe jutott, hogy mintha tojássárgája is lett volna, hűű, gyors előkaptam a hűtőből, beleloccsantottam. Aztán beleötlött az agyamba, hogy valami zsiradék is kellene bele, nemde?! Nézem a papírt, hoppá a margarint is kifelejtettem. Na, jó, program lekapcsol, átraktam az egészet egy tálba, kimértem a margarint és el kezdtem kézzel összegyúrni. Csakhogy így már a margarinnal és a tojássárgájával (meg a sok tejföllel) lágy lett a tészta, így adtam még hozzá 10 deka lisztet. Összegyúrtam, keresem a konyharuhát, hogy lefedjem. A macskabajsza, hát élesztő nélkül nem fog megkelni!!! Na, kicsi liszt, összekever az élesztővel, és belegyúr a tésztába. Ezek után inkább elindítottam még1x a programot a kenyérsütőben, nagyon-nagyon kíváncsi leszek, mi lesz belőle.
Útólag posztolom azt is... :)

Pogácsa recept - eredeti

Hozzávalók:

30dkg liszt,
1 tojás sárgája,
kevés élesztő,
kevés tej fél deci,
só,
kb 15 dkg margarin
és annyi tejföl,hogy olyan finom puha tésztát kapj, ha gyúrod érzed, ne ragadjon nagyon. Ha esetleg elméred a folyadékot mehet hozzá még liszt,de akkor a sót is pótold, mert akkor sótlan lesz. Ha akarod a tetejére tehetsz sajtot, de lehet csak a fehérjébe belemártogatni.
Felfuttatod az élesztőt pici cukorral és tejjel, a margarint szétmorzsolod a liszttel.
Az egészet összegyúrod és letakarva keleszted. Amikor kétszeresére kelt, kiborítod, szétlapítod kézzel kb 2cm vastagra és kiszaggatod.

Kicsit előmelegíted a sütőt. Attól függően mekkorákra szaggatod a pogácsát, ha kicsikre 20 perc alatt, ha nagyobbra 30 perc alatt megsül, de lehet,hogy még annyira sem kell. Szép aranysárgára (világosra süsd, mert akkor nem szárad ki) süsd!
Nagyon finom puha pogi lesz belőle és ha marad még másnap is nagyon finom.

Nos, ennyi a recept, kíváncsian várom, milyen lesz az eredmény(em)! :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése