Translate

Translate

2013. október 4., péntek

Állatok világnapja október 4.

Korábban már volt nálunk állatos foglalkozás, itt megnézhetitek:
Állatkölykök

Még nyáron találtam egy nagyon aranyos egérkés foglalkozástervet és úgy gondoltam, itt az idő, hogy ezt megmutassam Petinek. Nem lőttem mellé, imádta az egészet. :)))

A lapbookot innen tudjátok letölteni:

http://www.123homeschool4me.com/2012/09/free-mouse-paint-pack.html

Nem használtam fel minden oldalt, a színekkel, formákkal foglalkoztunk elsősorban.

1. Mese

Tegnap reggel Peti levett a polcról egy könyvecskét, nagyon rövidke állatmesék vannak benne a baloldalon, jobb oldalon pedig 6 darabos puzzle. Eddig nem nagyon érdekelte, de azóta már többször is nézegette és ma már egész jól sikerült kirakni a kirakókat. Ebben találtunk egy egérkés mesét, a címe: Vitorláshajó.
Amíg elolvastam a mesét, kirakta a puzzle-t.

2. Asztali fejlesztés

a) Puzzle

Folytattuk itt is egy egyszerű két darabos puzzle-val a színek gyakorlására. Minden alkalommal, ahogy megfogott egy darabot, megneveztem az adott színt. A puzzle-t megtaláljátok az egérkés letölthető pack-ban.
A borítékból izgalmas volt kiszedegetni a darabkákat. :))




b) Színkeresés: gombokat kerestünk mindegyik színhez, közben megneveztük a színeket (én)
A narancssárgát közben kivettem, mert nem volt olyan színű gombunk.



a második gombot már sokkal könnyebb volt megtalálni :)))




c) Színezés: Olyan színnel kellett kiszínezni az egérkét, ami a téglalap sarkában látható.


d) Számlálás: (nem egyszerű feladat)
A számok közül az egyet, kettőt, hármat, ötöt használtuk fel. A legizgalmasabb ebben a feladatban Peti számára az volt, hogy ahányszor ránézett a cicára, annyiszor nyávogott. Mármint Peti. :)))



e) Statisztika készítése: ez nagyon tetszett Petinek. Dobott a kockával, kikereste a megfelelő színű kisegeret, aztán én rajzoltam a pontot. Egyet ő is megrajzolt. Majd a végén összekötöttük a pontokat.


f) Formakeresés:  Gondoltam, még talán belefér ez a feladat, de ahhoz képest, hogy sok feladat volt előtte, nagyon tetszett Petinek. Mindegyik formából kettőnek a helyét kellett megkeresni.
(A csomagban sokkal több van, első alkalomra bőven elég volt ennyi, viszont így, hogy kettőt kellett megkeresni elérte a fejlesztési célt is.)
Tetszett neki, legkönnyebben a hold, kör és háromszög formát találta meg és meg is tudta nevezni, a legnehezebb a szív forma volt.




g) E mint egér...
Matricapöttyökkel raktuk ki az E betűt, meg is neveztük. Ez különösebben nem igazán keltette fel az érdeklődését. Matrica helyett, lehet festéket, színes papír pöttyöket vagy zseníliagolyót is használni...

 h) Állatos szafari:
A Usborne oldaláról tudjátok kinyomtatni a következő térképet:
térkép
Megneveztük az állatokat, és egy kis autó segítségével, meglátogattuk az állatokat. Odatolta az autót, amelyik állatot megneveztem. A nagyobbak meg is oldhatják a feladatlapot. :)))


i) Labirintus: Ez a múltkori lapbook-ból nálunk kimaradt ( http://happyislet.blogspot.ie/2013/09/oszi-lapbook-kicsiknek-hazimanokucko.html#uds-search-results )
Viszont ez nagyon meglepett. Először kértem, hogy az ujját húzza végig a helyes úton. Ránézett a papírra, és végighúzta az ujját. Aztán megfogta a filctollat és megismételte, pikk-pakk. Mehettünk kreatívkodni... :)))


3. Kreatív: Kókuszos egérkék

Szükséges:
500 g porcukor
400 g édes, sűrített tej (condensed milk - Nestlét használtam)
350 g kókuszreszelék

színes cukorgolyók
színes pasztillák vagy Smarties a fülekhez
gumicukor - kígyó a farkincához (én az IKEÁ-ban szereztem be)

Ez elég nagy adag, szerintem egy családi mókához a harmada is elég.

Elkészítés:

Egy salátástálban keverjük össze a porcukrot a sűrített tejjel, majd adjuk hozzá a kókuszreszeléket. Jól gyúrjuk össze. Ha darált háztartási kekszet (vagy rich tea kekszet) is használunk, kevesebb porcukor és kókuszreszelék is elég lesz.
Kanál segítségével formáljuk az egér testét, majd díszítsük: szeme, farka, füle kerüljön rá. A szemeknél segíthetünk egy kicsit: egy fogpiszkálóval készítsünk kis gödröt a szemeknek.

Ha megfelezzük az adagot, egyik feléből készülhetnek egérkék, a másik részéből formázhatunk kis golyókat, közepébe nyomjunk egy szem sózatlan mandulát, és hempergessük meg kókuszreszelékben. Finom raffaelo golyóhoz hasonló édességet kapunk.










Jó játékot kívánunk: Ági és Peti

Sok szeretettel várlak A HáziManóKuckó facebook csoportjában. Csak kattints ide: https://www.facebook.com/groups/484201874985583/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése