Translate

Translate

2013. október 17., csütörtök

Manókuckó - BB szüretel

A szombati Manókuckó foglalkozás jól sikerült, több visszajelzést is kaptam, aminek nagyon örültem.
Peti is el kezdett végre magától énekelni, a Biga-biga (Csigabiga) gyere ki..., kezdetű dalocskát és a nagy kedvenc most a Körtéfa-körtéfa, aminek szövegét nem tudja, de a dallamát teljesen jól dúdolja. Ez azért vicces, mert nem emlékszem, hogy ezt a dalt énekeltem volna neki valaha, bár itt az őszi, kerekítős, manókuckós, itthoni foglalkozásokra való felkészülésben minden lehetséges. :)

A Manókuckó végén kiadott feladatlapokat és játékokat megcsináltuk itthon, tetszett Petinek mindegyik. A bábozást most meseolvasás helyettesítette a foglalkozás elején, majd jöttek szép sorban a feladatlapok.

1. Mese: Bartos Erika: Őszi mese: Szüret
Itt bele is lapozhattok a könyvbe:
http://www.pagony.hu/lookinside.php?id=18876

2. Asztali fejlesztés

a) Keresd a párját

A feladat: a színes figurák fekete-fehér párját kellett megtalálni
Miután megbeszéltük mi a feladat, Peti szépen összehúzta színes Bogyót, fekete-fehér Bogyóval. Aztán jött Babóca, és mindenképpen Bogyóhoz akarta húzni, mondván: Babócának Bogyó a párja. :))))
De végül úgy kerültem ki a csávából, hogy javasoltam neki, keressük meg inkább a többiek párjait (a mókusét és a Hangykirálynőét) aztán márcsak, ami nem volt összehúzva, leellenőriztük, hogy igen, tényleg, ezek párok. :)


b) A kakkuktojás - keresd mindgyeik sorban a különbözőt, most nehezebben mint korábban, de sorról sorra megbeszéltük, hogy miért az a kép.

 
c) Írás előkészítő feladatlap, ezt olyan gyorsan megcsinálta Peti, hogy elfelejtettem képet készíteni.

d) Képkereső:

Ha szemfüles vagy, hamar megtalálod minden kis kép helyét. Vajon, hol a piros lufi, hova bújt el a kukac?
Helyezd a megfelelő nagy kép mellé a kicsiket, de vigyázz még a színeknek is egyezniük kell!
J
Kivágtam majd ráragasztottam kartonra a kicsi és a nagy képeket és kezdődhetett is a játék.
A képeket viszonylag hamar megtalálta Peti, de a színek összehangolása kicsit nehezebben ment. A következő bejegyzésemben majd olvashattok róla, hogy 2. alkalommal, milyen változtatásokat csináltam ezzel a játékkal kapcsolatban.



S végül sikerült mindennek a helyét megtalálni.


 
3. Kreatív: Madárijesztős kép készítése
 
Elöljáróban megbeszéltük, hogy miért állítanak az emberek madárijesztőt a kertekbe, gyümölcsösbe, szőlőbe, majd megmutattam milyen képet fogunk készíteni. Ebből a könyvből válaszottam:
 
Előre kivágtam a darabkákat, kétféle ruhából választhatott, majd összeraktuk és felragasztottuk a papírra (segítettem neki természetesen).
 
 
Szükséges:

 
A4-es lap
színes papír vagy filcdarabok
szemnek: matrica vagy mozgószemek (ha nincs kéznél, akkor fekete filctoll)
jégkrémpűlcika (hurkapálcával, papírcsíkkal helyettesíthető)

A színes papírokból vagy filcanyagból kivágunk a ruhának egy T alakot, a fejnek egy kört, a kalapnak egy kalap formát.
Sárga píprból hajat.
A dombnak pedig egy félkört.
Összeállítjuk a képet, majd felragasztgatjuk.






Mivel még volt egy kis kedve, végigmutogatta, hogy a szeme, szája, hasa, kalapja. :))




Mielőtt feltettük volna a falra, összehasonlítottuk a könyv képével és akkor vettük észre, hogy elfelejtettük a gombokat. Így gyorsan felkerültek még azok is. :)))


A foglalkozás 45 percesre sikerült, épp elég volt. :)

A szombati Manókuckóban készült néhány kép is, édesek voltak a gyerkőcök nagyon:



Jó játékot kívánunk: Ági és Peti

Sok szeretettel várlak A HáziManóKuckó facebook csoportjában. Csak kattints ide: https://www.facebook.com/groups/484201874985583/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése