Translate

Translate

2013. október 11., péntek

HáziManóKuckó - Madárijesztős

A madárijesztős téma nagyon tetszett Petinek, nem volt nehéz dolgom. :)

1. Mese: egy Bartos Erika mesével kezdtünk, mert ugyan találtam 1-2 madárijesztőkről szóló mesét, de nem igazán nyerte el a tetszésemet. Ha valaki talált, esetleg képekkel illusztrált mesét, kérem, küldje el nekem, szívesen megnézném. Mondjuk a könyvtárban nem néztem most utána.
A mesét Peti választotta, elolvastuk a Barlangi pók és a Bogyó és Babóca az óvodában című történeteket.
Mivel ezek őszi mesék, ehhez kapcsoltam a foglalkozást és már mehettünk is az asztalhoz.


Asztali fejlesztés

1.
a) Meg kellett keresni a formákat, meg is neveztük őket:



b)
Mikor az összes pár megvolt, kértem, hogy adja a kezembe a háromszöget, kört, négyzetet, holdat, csillagot. Érdekes megfigyelésem volt, hogy a szív forma teljesen kiesik az érdeklődési köréből, harmadik-negyedik kérdezésre sem igazán tudta, miről beszélek. Majd gyakoroljuk. :)))

 
c) Előszedtük a múltkori gombokat és már rutinosan pakolta a megfelelő színű gombokat a helyükre. :)))


2. Ez már nehezebb volt. Színeket kellett párosítani és színezni. Igazából a sokféle szín elég nehéznek bizonyult, de végülis az összeset megtalálta. :)



3. Olló használat: érdekesen alakult: az első próba nagyon nehéz volt, aztán ahogy hagytam és segítettem is egy kicsit, egyre könnyebben ment. Mindenképpen elővesszük ezt a fajta feladatot többször is, mert úgy láttam, hogy kezdte élvezni, és mindenképp kéz ügyesítő. :)))


4. Számlálás: segítséggel és együttes erővel megcsinálta ezt is Peti. Először csináltunk ilyen feladatot, nehéz volt.



5. Labirintus: nehezebb volt egy kicsit a pálya, de végülis megtalálta az utat. :)


6. Kreatív

Madárijesztőt készítettünk wc papír guriga felhasználásával

Szükséges:

üres wc papír guriga
jégrémes pálcika
fehér papírcsík
2 db gomb (helyettesíthető matricával, sima ceruzarajzzal)
egy papír muffinforma
fonal vagy sárga papír a hajnak

A wc papír gurigát az oldalán bevágjuk 2/3 részéig, majd belehúzzuk a pálcikát.


A két szemet ráragasztjuk a papírcsíkra. Én x-szet raktam oda, ahova szerettem volna, ha ragasztja Peti. Természetesen a nagyobbacskákra már rábízhatjuk.

sikerült is, majd közösen megrajzoltuk a száját:

 
hajat ragasztottunk a fonalból (ezt én csináltam), papírból egyszerűbb és rögzítettünk mindent a gurigán:


majd jöhetett a kalap:

és el is készült:


Nem is gondoltam volna, hogy ekkora sikere lesz, másnap még a nappaliba is áthozta Peti és játszott is vele napközben.

A madárijesztős packot itt találtam:
http://www.1plus1plus1equals1.com/Scarecrow_Tot_Pack.pdf

Sok feladat található benne, nekünk bőven elég volt ennyi egyszerre. Jut még másik alkalomra is. :)))

Jó játékot kívánunk: Ági és Peti
Sok szeretettel várlak A HáziManóKuckó facebook csoportjában. Csak kattints ide: https://www.facebook.com/groups/484201874985583/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése